Vackert vinterbröllop

Igår hade jag och min man förmånen att bli bjuden på bröllop. Min kusin Jenny skulle gifta sig med sin älskade Patrik i Pingstkyrkan. Vi åkte till kyrkan dit släkt och vänner samlats till vigseln mellan dem två.

Efteråt var det kaffe och bröllopstårta i församlingsvåningen för inbjudna.

Lite senare på kvällen var det dags att gå en bit bort till lokalen där bröllopsfesten skulle fortsätta, tills midnatt. Vi bjöds på underbart god mat, förrätt, middag samt dessert. Många tal framfördes, jag hade väl mycket att berätta men jag kände att det kanske inte var så intressant för andra gäster så jag "backade" och satt tyst.

Bröllopsfesten avslutades med en andakt i kyrksalen, varje gäst gick in i kyrkan med varsitt värmeljus som vi placerade på ett hjärtformat spegelglas framför brudparet. Vackert och andaktsfullt!

Tackar från mitt hjärta för att jag fick vara med på er bröllopshögtid, all lycka till er, Jenny och Patrik.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om