Längtan till havet

(från skivan Röd chevrolet -04)

I västerhavet
där de röda bergen vilar
där jag kan se solen gå ner
i en öppen horizont
Dit längtar jag ofta
där har jag en del av mitt hjärta
Där himmelens blåa färger
möter havets blå
Där himmelens blåa färger
möter havets blå

I Västerhavet
rör sig vindarna längs kusten
där bor ett folk som har lärt sig
att havet ger och tar

Där formas tron på Gud
på döden och på livet
För många har havet blivit en
stilla rofylld grav
För många har havet blivit en
stilla rofylld grav

Jag ser dig gå där på vår strand
där vågorna slår mot land
skummet yr kring dina fötter
vinden fångar ditt hår

I Västerhavet
det mäktiga och det vida
där glider båtar från land
ut på bottenlösa djup
Där häver vågorna sig
och måsar svävar i frihet
Jag längtar till havet
där jag får vila ut
Jag längtar till havet
där jag får vila ut

Underbar låt som jag kan spela om och om igen.....för jag längtar verkligen till havet och till mitt sommarparadis Halmstad!

Puss och Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om