God Jul

Go´natt hjärtevänner....

Ja, julnatt har det hunnit bli, klockan är strax ett på natten. Jag ska "slå in" de sista julklapparna (tomtemor hon är uppe sent hihi) och julmusiken strömmaNr genom radion i köket.

Jag hade tagit ut lite av min flextid för att få ledigt dagen innan julafton även i år. Det har ju blivit en tradition att jag och familjen åker till A6 köpcenter i Jönköping för att julhandla. Så gjorde vi även i år. Klockan halv tio mötte vi upp Vickan och Philip i Nässjö då var även vännerna Micke och Åsa med i sin bil.


Shoppingdagen började med vår tradionella julfika mitt i köpcentret, där jag åt en budapestbakelse och drack en kopp kaffe. Mumsigt gott var det som vanligt. Sedan gick vi vidare till olika butiker och vi började på Teknikmagasinet där vi köpte tio flygande rislampor som vi ska tända och släppa upp på nyårsafton. Sen vandrade vi vidare till gubbdagiset Clas Ohlssons hihi...vart vi sedan vandrade kan jag inte skriva....då kan ju jag avslöja något hihi....

Middagen åt vi på en restaurang som hette Dragon, då åt jag hälleflundra, sås och kokt potatis...och det var jättegott!

Det blev inget IKEA denna gången, vi skulle inte köpa något där till någon så vi hoppade det och istället så åkte vi till Jula och Media Market. Klockan var halv åtta när vi var i Vetlanda igen. Min bil började krångla när vi åkte hem så Jörgen och Marcus fixade den medan jag handlade maten på Maxi. Det var otroligt skönt på Maxi, nästan inget folk som jagade runt - jag kunde gå där i mina egna tankar hehe....och plocka i vagnen i lugn och ro. Notan den blev däremot lite dyrare än jag tänkt mig *L* men men det är ju julafton imorgon (idag). När vi kom hem så packade vi in allt vi köpt och maten sen kom mor och far hem med Madde som varit hos dem. Vi fikade sen kom Marcus också.

Nu har jag hört "O helga natt" på radion, diskmaskinen är igång och nästan allt är klart...

....jag önskar DIG en underbar julhelg!

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om