Påsken...

Hej vänner...

På grund av strul med mitt trådlösa internet så kommer inlägget om påsken nu istället. Jag hoppas ni har haft och har det bra ute i stugorna och att denna annandag påsk blir bra den med. Jag får önska er alla en glad påsk och en underbar fortsättning på denna vecka.

Min påskhelg startade med att jag blev sjuk, min rygg ville inte "hålla uppe mig". Det började redan för en vecka sedan och jag försökte jobba tisdag och men sen onsdag och torsdag var jag hemma från jobbet, det gjorde så ont. Jag fick starka värktabletter av mamma så värken skulle försvinna, det gjorde den också så jag har inte lika ont hela tiden nu som innan. Fortsätter det så måste jag till läkaren så jag får en remiss till reumatologen i Jönköping där de får testa om jag har samma sjukdom som många av mina mostrar, min mamma, syster och kusiner har. Symtomen är precis densamma som de har. Jag googlade på Bechterews sjukdom och visst stämmer symtomerna...suck!

Påskaftons kväll var vi på 40-årsfest hos Patric, Jörgens lillebror. Vi var bjudna dit klockan 17.00, till hans nybyggda garage. En samling släktingar var där och åt och drack gott och hade det jättetrevligt ända in på småtimmarna...ja jag kom i säng efter 02.00 *L*.

Igår var det Påskdagen och den tillbringade vi tillsammans med hela familjen och min mamma och pappa. Vi åt mat hos dem och sedan åkte vi alla upp till deras husvagn på Eksjö Camping för att hjälpa dem att få in matta på förtältsgolvet och sedan de möbler som ska vara ute i förtältet. Vinden ven och luften var iskall trots att solen visade sig ibland. Från campingen åkte vi vidare mot Bodafors. Vi var bjudna på kvällsfika hemma hos Kenneth och Solweig. En trevlig stund hade vi även där.

Idag är det ju Annandag Påsk. Jag hade sovmorgon medan Jörgen åkte in till stan för att göra iordning framrutan till husvagnen. När han kom hem var redan mamma och pappa här och vi åt en sen frukost och drack kaffe. Sen sydde mamma och jag lite gardiner till husvagnen. Nu är det bara några kuddfodral kvar att sy sedan är projekt omstyling av husvagnen klar! Gott...

Ikväll blir det fläskfile med potatis och grönsaker på bordet när vi ska äta. Jag har inte kollat in tv-tablån för ikväll men något intressant hoppas jag det finns att titta på ;)

Efter att hört att Dallasserien ska "pånyttfödas" i sommar så upptäckte jag en kanal som heter TNT. Där visar de många bra serier och filmer så den kanalen kommer ses på framöver.

Nu måste jag tillbaka till spisen, vidbränd mat är ju inte gott......

C U .... Puss!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om