Ny vecka


Go´middag vänner...

En ny vecka har börjat, redan vecka 8 ;) Veckan som gått så har skolorna i länet haft sportlov. Madeleiné var på fritids måndag - tisdag sen efter att vi firade hennes 13-årsdag på tisdagskvällen så följde hon med syster upp till Nässjö och stannade hos henne och Philip tills vi hämtade henne på fredagskvällen. På fredagskvällen när vi hämtat Madeleiné så åkte vi hem till våra vänner i Bodafors och fikade och hade det jättetrevligt. När vi åkte hem efter midnatt var det väldigt halt väglag och det var det även under lördagen och söndagen.

Sovmorgon a´la lördag var det i lördags... ;) Jag klev ur sängen vid 11.00 då mamma och pappa stod utanför och ringde på dörrklockan hihi...Morgontrött, med håret i ett burr öppnade jag dörren och sen fikade vi tillsammans. På kvällen var vi bjudna till Vickan och Philip i Nässjö, där bjöds det på Tacopaj och det var mycket omtyckt... Omtyckt var däremot inte kvällens upplaga av Melodifestivalen :( Nej usch och fy för årets hittintills program. Kvällens enda bidrag som var bra framförde Molly Sandén...och som väl var så gick hon vidare direkt till finalen i Globen. Jag hade med mig min lilla mini-pc och Vickan hjälpte mig göra "formatering av hårddisken" på den...det tog sin lilla tid så när vi var klara var klockan över midnatt hihi...

Gudtjänst i kyrkan, ja det var vi på i söndagsförmiddag och efteråt middag hemma hos mamma och pappa...När vi ätit klart åkte jag upp till Ulrika för hon hade bjudit mig hem till sig, till sin nya lägenhet. Vi drack kaffe och pratade en stund ;) På söndagskvällen kom Micke och Åsa hem till oss och vi fikade. Jag fick lite hjälp att återinstallera och uppdatera Microsoft uppdateringar och det var några stycken...129! Två timmar tog det innan det var klart :) Nu fungerar datorn igen och är snabb. Det enda som ska installeras är Bredbandsbolagets SäkerBas virusprogram och den trådlösa skrivaren jag fick i julklapp...sen är jag nöjd!

Så....
"Häften av det du oroar dig över,
händer aldrig resten händer ändå..."
Puss Puss, vi hörs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om