Jag blev kallad "rasist"...


Min dotter och jag hade bestämt att vi skulle ses på second-handbutiken Erikshjälpen i Vetlanda i eftermiddag. Vi gick där inne och kollade på det ena en det andra och jag föll för tre små minikrukor i vitt som stod på ett fat - för 18 kronor. Tänkte göra lite julfint i dem till vårt tv-bord.

När jag betalat och gått genom ytterdörren såg jag en liten silvrig Opel backa ut från sin p-plats och föraren backade på den svarta Lexusen som stod bakom. Kvinnan i Opeln steg ur och kollade men fortsatte. Jag bad min dotter att springa ifatt och stoppa bilen och berätta att hon kört på en bil. Hon stannade och gick mot oss. I samma veva kom den unga tjejen med sina två små barn som ägde Lexusen. Jag stannade henne och frågade om hon hade en buckla på framskärmen innan, och det hade hon inte haft.

En diskussion uppstod, den mörkhyade kvinnan i Opeln försökte hela tiden säga att det inte var hon som backat på bilen men vi hämtade en tumstock och mätte på resp. bil och det syntes väl på Opeln att den var lite svart och i rätt höjd med skadan på den svarta bilen. Men icke något erkännande. Vi ringde 114 14 till polisen men de "hade inte tid" att komma utan hänvisade till försäkringsbolaget där det skulle redovisas. Den smått förvirrade unga mamman tog mitt namn och mobilnummer eftersom jag är vittne till detta och hon tackade mig.

Av den mörkhyade kvinnan fick jag höra Rasist...du är rasist - men inte hon (hon pekar på den unga mamman).

Jag är inte alls någon rasist. Alla människor är lika värda, oavsett hudfärg, födelseland osv. Men det som gjorde mig uppretad var hennes beteende och alla har samma skyldighet i trafiken och ansvar över sina handlingar. Mammans pappa kom till platsen, de tog bilnummer och tog körkortsuppgifterna på den mörkhyade kvinnan sedan åkte vi iväg därifrån. 

En grillad ost och bacon-korv med bröd blev snabbt intagen på Biltema´s cafe strax efteråt...hihi.

Så kan det gå...när man inte är uppmärksam! Men skönt det bara var plåtskador och inte personskador.

Puss & Kram från Neola

Kommentarer

  1. Näe men...Skönt att det inte var några personskador/Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om