Vilken kväll det blev när Be-Ge bjöd på 80-årsfest

I fredags var mannen och jag bjudna till Oskarshamn på fest, en fest för att Be-Ge konsernen (där min man jobbar) firade att de hade fyllt 80 år.

Vi bussades från Vetlanda till Elajo-Hallen i Oskarshamn. Vi möttes av finklädda damer och herrar som välkomnade oss i i hallen som var dukad som en det vore en galamiddag. Vackra kandelabrar lyste vackert på de fint dekorerade borden. Murgrönor ringlade fram längs de långa borden.

Förrätten var framdukad när vi kom dit och den intog med god aptit.

Tror det var rådjurskött med grönsaker och en creme med lingon i.

Fin bordsdekoration av murgröna och blommor.


När tal hade hållits av ägare och andra samt gratulerat de som varit anställda hos Be-Ge i 25 år var det dags att ställa sig i kö för att ta utav huvudrätten. Det var ett buffébord med oxfile, kycklingfile och laxfile, fräsch sallad med fetaost, en syrlig och supergod sås och potatisgratäng. Ett gott bröd fanns också att få, som de bakat in en creme i. Gott!






Den magiska underhållning för kvällen stod Riggos Rullande för. En super show med kanonbra mix av nya och gamla låtar med mycket fart och fläkt.

Jag får inte glömma pricken över i-et, desserten. Det var en en len och supergod vit chokladmousse med små daimkulor och en sockerbitstor kladdkakebit som dekoration. Oooo så mumsigt och gott det var.



Jag bad en annan gäst ta ett foto på mig och mannen. Vi är glada även om den som tog fotot inte höll mobilen stilla....ett suddigt foto men vad gör det....kvällen led mot sitt slut och vi åkte hem mäta, glada och jag trött i mina fötter. Vill man vara fin, ja då får man lida pin....

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om