Nu tändas tusen juleljus...


Klockan 17.00 på fredagseftermiddagen var det dags för kommunen att tända alla juleljusen i Vetlanda centrum. Mycket Vetlandabor hade samlats runt stadshuset och på gator och torget för att vara med om detta nya "jippo" - att tända alla juleljusen på en och samma gång - och detta hoppas jag blir en kär tradition från och med detta år. Mycket trevligt, med tal och julesånger och inte minst en dikt och sång av Jacob i Moj.

I skrivandets stund har klockan blivit midnatt, och tyst det är i huset. Madde är i sitt rum och Jörgen är med jobbet på konferens/föreläsning och kommer väl snart hem hoppas jag.

På söndag är det julskyltning i Vetlanda och jag tycker det är en vecka för tidigt i år. Bättre den var första advent. Än har inte någon julstämning infunnit sig i detta hem men jag har faktiskt tagit fram ljusstakarna för att kolla över dem så de lyser när vi sen ska ställa dem på plats och tända dem. Vår utebelysning kom upp förra helgen och den lyser upp så fint i trädgården och på altanen.

Nu får det vara slut för denna gången, jag skriver snart igen...har fått tillbaka lite av blogg-glöden nu så hoppas inte den lågan slocknar hihi...

Var rädda om varann, puss och kram från Neola


Kommentarer

  1. Vilken cool Stjärn"gosse" hihi..
    Här är det Julmarknad nästa helg - då hoppas jag det kommit lite snö/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den rätta julstämningen infinner sig ju om det snöar litegranna och det är lite vitt på marken...kram kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om