Pumpen Vänner Dans och Lasse Stefanz

Igår var det inte en helt vanlig lördag. Det som var annorlunda just denna lördagen var att vi fick några goa vänner på besök klockan halv fyra. Det var Östen, Micke och Åsa som kom. Lite senare kom även Vickan från Oskarshamn. Vi fikade lite tillsammans och vi gjorde oss fräscha för att tillbringa sex timmar på Pumpen i Södra Vi.

Vi åkte dit, bordet var beställt till klockan 19 och då bjöds det på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Kaffe och kaka till dessert. Det var mycket gott. Det var inte så jättemånga som hade bokat bord och åt som vi men det var lagom mycket för att det inte skulle bli köer osv. 


Lasse Stefanz riggade upp sin utrustning medan vi åt, gjorde soundcheck och fixade i ordning på och runt scenen. Olle Jönsson syntes även till då och då....och vi kunde inte annat än att småle hihi...

Klockan 21 tog trummisen och räknade ner till kvällens första låt. 




Vi i gänget var framme vid scenen "som vanligt" när Lasse Stefanz spelar. Härlig stämning som alltid. Det som var positivt denna kväll var att det inte var så mycket folk, drygt 1000 personer. Det gjorde att det inte var trängsel och armbågande framme vid scen.


Vickan och jag tog en selfie framme vid scenen med Olle Jönsson strax bakom oss. Strax därpå dansade jag fox med Jörgen. Jag försökte mig på att dansa bugg med Vickan men hon skrek bara.... SNURRA men inte snurrade jag inte....hihi...Både hon och jag gav upp hahaha... Jag vill lära mig dansa bugg, det ser så otroligt roligt ut. Lite senare provade jag och Micke att dansa bugg men jag konstaterade att jag har mycket kvar att lära.... så jag fick nöja mig med att dansa härligt goa foxdanser istället. Östen och Micke var jättelätt att dansa tillsammans med, jag kunde slappna av och då kunde jag blunda och bara följa med. När jag och Jörgen dansar är det jag som tar kommandot och det funkar perfekt för oss - det är det viktiga.


Olles härliga "testbildsmönstrade" kostym....vad tycker man om det? Jag tyckte den var cool - på honom. De andra grabbarnas orkesterkläder var tuffa.....tummen upp!


Det behövdes många pauser - när konditionen inte är så bra. Jag hade min aktivitetsklocka på mig och när klockan var strax innan midnatt så visade den över 10000 steg, inte undra på så mycket som jag dansade... 


Paussittning :)


Mina goa vänner som var med mig på Pumpen denna kväll. Från vänster: Åsa, Micke, Östen, Neola, Vickan och Jörgen.

Vi hade det jättetrevligt, och jag vill verkligen tacka er för att ni är ni....mina goa vänner. Vi måste göra om detta....snart!



Innan kvällen var slut...fick jag iallafall hans uppmärksamhet ett kort ögonblick... Jag tackade för en mycket bra kväll....och frågade honom om jag inte kunde få trumpinnar av honom. Men han drog till med "Jag har bara de två som kastades ut precis nyss".... hmmm....kan inte tänka mig att han inte har en hel del som ligger i bussen för att slängas ut imorgon, övermorgon och alla andra dagar de spelar....eller? Ja Ja, jag deppar inte ihop för att jag inte fick min andra "Lasse Stefanz - trumpinne" ikväll, det finns ju många andra dansband som också har trumpinnar...kanske är något jag ska börja samla på hihi....

I snöyra körde Micke oss tryggt hem och släppte av oss utanför vårt hus. När de åkt iväg kom jag på att jag hade lagt husnycklarna i bilen varpå jag fick ringa honom att han fick vända tillbaka med nycklarna så vi kunde komma in i huset. När jag stod där på trottoaren och väntade kom den en idiot och körde så fort förbi så en kaskad av snöblandat helt enkelt duschade mig.....det gick så fort att jag hann inte bli arg....bara rejält blöt. Väl inomhus kunde jag ta av allt det blöta och krypa ner i sängen, nöjd och glad över att ha haft en supertrevlig dag tillsammans med mina vänner. Jag somnade gott och vaknade med ett leende....

Låt En Morgon Vakna

När man tänker tillbaks
är det svårt att förstå
att vi två saknar ord
för dom känslor vi har.

Att en kärlek så stark
plötsligt ser sig så svag.
Varken du eller jag
ser den dröm som vi bar.

Låt en morgon vakna,
se hur stjärnor flyr.
Ta ett steg tillbaka
just när dagen gryr.
Om vi möts där natten
öppnar ögonen.
Låt en morgon vakna
för oss två igen.

Stanna kvar eller gå,
vad är rätt, vad är fel.
Vem ska få oss förstå,
vilka vindar som bär.

Är det ödet som styr
varje steg som vi tar.
Hjälp mig flytta ett berg
med de känslor vi har.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om