A-kassan tror man kan leva på luft....

Jag är så irriterad just nu, jag blev arbetslös den 2 januari. Sände in alla papper och intyg till min a-kassa som man skulle och anmälde mig på Arbetsförmedlingen samma dag. Det har nu gått 69 dagar och inget beslut från a-kassan har kommit. Jag tog kontakt igen med dem idag, och förklarade att jag inte kunde enbart leva på luft....och vad säger man till sina barn. Hon blev tyst i luren varpå hon snällt förklarade att de är överbelastade och nu har en handläggningstid på 10 veckor. Jag skulle "bara" få vänta 3 veckor till kanske innan beslut fattas, sen ytterligare en tid innan mina pengar finns på kontot. JAG BLIR SÅ ARG! Nåväl jag vet att jag är berättigad till ersättning så jag är lugn men det hjälper ju inte mig nu när jag behöver pengarna *suck* Så, jag har väl inget annat alternativ än att gilla läget och fortsätta vänta......, nu har jag skrivit av mig ilskan för denna gången hehe.....nu ska jag fortsätta med middagen.

Kram till er alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om