Studiedag - flickorna är lediga från skolan


Go´middag bloggläsare...
Skönt för flickorna att få lite sovmorron idag, hmmmm...mamma fick det också, "på köpet" *L*
Vi fick besök av min mamma och pappa vid kl. 11.30, vi drack kaffe medan barnen fick sin sena frukosttallrik med flingor och mjölk. När de gått hem intog jag den sköna skinnfåtöljen för att se ytterligare ett avsnitt av "Våra bästa år". Tänk att ha sådan fantasi att hitta på episoder till alla dessa avsnitt dag efter dag, år efter år....sedan 1965. Idag var det spännande, trots att man nästan vet hur det ska hända ändå *L*, men charm har programmet trots allt.
Vickan sitter på sitt rum med datorn i knäet och pratar med vännerna på msn, spelar CS eller lyssnar på musik. Madde leker och ibland sitter hon framför tv.n och kollar på nåt barnprogram.
Nu sitter jag här och bloggar samtidigt som jag chattar med en god vän om gamla minnen, hårdrock och musiksmaker....men jag håller mig till grabbarna i Lasse Stefanz hihihi. Tonerna av dem strömmar ut från mina högtalare och jag sitter och myser och mår bra.
Tvättstugan: Ja, den har jag bokad i eftermiddag. Vad tvätt det blir när man är några stycken i familjen hehe....men det är bara att gilla läget och springa de få trappstegen ner till tvättstugan för att starta maskin 1 och 2.....sortera för maskin 3 - 5 också så det går snabbare...en av maskinerna är en snabbare variant, det tar 35 min på en 60 graders tvätt att bli klar, så det blir ett spring från och till tvättstugan i eftermiddag. Men vad skönt efteråt när tvätten är torr, viken och inlagd i garderoberna igen - då är man stolt - tills det är dags igen, och det går fort dit *L*.
Middag: Ja, vad ska man hitta på idag? Det kanske kan bli potatismos och korv.....!
Ha det gott nu, så ses vi snart igen! Kram Neola

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om