Nervös måndag....

Jag sökte ett arbete på Folkbokföringsektionen i Jönköping, och förra veckan fick jag mail om att jag var en av de uttagna som blev kallade till en anställningsintervju. Det var några tider att välja mellan och jag tänkte, jag laddar direkt och tar första tiden.
Så idag, klockan 10.15 var jag inbokad för att träffa sektionschef och HR-konsult. Jag fick en ksnonplats för bilen bakom Skatteverket så jag blev lugn och laddade mentalt vid klockan 10. Då öppnades dörren och sektionschefen hälsade på mig och vi tog hissen upp för intervjun.
Många frågor fick jag av dem, och jag svarade sakligt och ödmjukt på deras frågor. De ville få fram min personlighet...och det fick de hihi. 10 stycken var uttagna och det var fyra tjänster de sökte. Tror mig ha en god chans...hurra ;) De lovade kort ovisshet, de skulle bestämma sig och ge besked senast nästa vecka.
Jag känner mig trygg och lugn, jag var mig själv och jag kände att de gillade mig.
På väg hem från Jönköpintog jag en snabb bild innan jag körde över Munksjöbron. Sen stannade jag i Tenhult hos min vän Annika. Baugetter och kaffe bjöd hos mig på och vi hade en trevlig stund tillsammans. Vi konstaterade båda två att vi längtar otroligt till sommar och semester....och husvagnssäsongen.
Klockan halv tre parkerade jag åter bilen i källaren och tog hissen upp till mitt arbete, lagom till eftermiddagskaffet.
Underbara sol, tack för dina varma strålar (17 grader)....hoppas du stannar kvar ett tag nu.
Puss och Kram mina hjärtevänner ;)

Kommentarer

  1. kul att du kom en sväng å håller tummarna på att du får jobbet okså nu kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke vännen...tack också för gott fika när jag var så hungrig efter anställningsintervjun <3 kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om