Den vackraste tiden på året...




Den vackraste tiden på året

Det är mellan hägg och syren

Då står hela naturen i blomning

Och spelar sin bästa scen

När solen värmer från söder

Då slår äppelträden ut

På kvällen när vårsolen glöder

Tar jag vara på varje minut



Jag vill gå genom dalen

Bland äppelblom hägg och syren

Den tiden på året då luften

Är klar och ren

Jag vill gå genom dalen

På kvällen när timmen är sen

För då doftar det bäst av

Äppelblom hägg och syren



Jag sätter mig ner i gräset

Och jag packar upp min mat

När vindarna blåser i träden

Trillar äppelblom ner på mitt fat

Jag sitter och njuter av livet

I min vackra dal

Jag tittar på bästa motivet

Och hör sång av en näktergal



Jag vill gå genom dalen...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om