Checkat in...

Hej bloggvänner!

Nu har det blivit sen söndagskväll och jag är åter hemma i vårt vackra hem. Vi började vår hemresa från husvagnen strax efter två för vi var bjudna hem till min kusin Miriam och hennes man Bosse. Vi skulle vara där klockan fyra men med lite väl mycket trafik på vägen från Halmstad så blev klockan halv fem innan jag parkerade bilen utanför deras hus i Bäckseda.

Hos dem var det fler bjudna. Bla annat min kusin Gittan och hennes Magnus samt min andra kusin Jenny med hennes Patrik. Det som var extra roligt med denna "fest"eftermiddag var att Jenny och Patrik hade "gått och förlovat sig" på Midsommaraftonen när de var på Öland.

Så vi hade köpt vackra liljor som en liten present till dem och de blev jätteglada.

Miriam och Bosse hade gjort så god mat som de bjöd oss på och Miriam hade också bakat en jordgubbstårta till förlovningsparet! Den var god även den....tack kära ni...!

Nu ska jag även "checka in" en trappa upp i min goa säng...imorgon är det åter dags för arbete (och jag måste faktiskt erkänna att jag längtar dit).

En veckas arbete kvar sedan är det dags för den "vanliga" semestern på fyra veckor...DÅ hoppas jag på SOL och VÄRME hela dagarna....regn och åska fick vi nog av natten till söndagen...då campingplatserna översvämmades och vi fick plaska runt i vatten upp på benen...det kom ca 30 mm på kort tid...usch usch!

God Natt och Sov Gott kära vänner!

Kommentarer

  1. Härligt...Borta Bra men hemma Bäst :)
    Mysigt med sådana vänner & kul med förlovning,god mat & tårta ***mumms***
    Hoppas du ZzZzzz gott inatt & ha en underbar dag/Kram Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om