Fika hos Vickan

Hej mina vänner...

Imorse ringde Vickan och väckte mig, hon ville jag skulle komma till henne på 11-kaffe. Så när jag sett Våra bästa år så åkte jag ut till henne och fikade. Vi hade en mysig stund tillsammans.

Nu sitter jag och väntar på att det ska bli lite fredagsmysstämning...fläskfilen är under tillagning och potatisen ska strax skalas och kokas. Mamma och pappa kommer också ut till oss, det är alltid jätteskoj när de kommer på lite fika.

Idag gick det lättare att få fyr i pannan...igår var det helt omöjligt och tog lång tid innan det tog sig. Vi har ju 0-gradigt ute men det kommer lite snö från skyn, tyvärr. Jag längtar så jättemycket till värmen... :( drömmer mig till Spaniens varma sandstrand för en stund...och önskar att jag vaknar upp ur drömmen och det är varmt och gott även i Sverige.

Nej nu Neola så får du vakna upp ur dröm och fantasi och erkänna dig besegrad över denna kalla tid som vi har ett tag till...det är bara att gilla läget helt enkelt!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om