Speedrekrytering

Hejsan...

Idag har jag varit med om något som jag inte upplevt tidigare. Speedating har jag ju hört talas om men att det fanns något som heter Speedrekrytering visste jag inte. Nu vet jag!


Dagen började tidigt, klockan ringde strax före sex och en dusch var på sin plats. Efter dusch så skulle sminket på och kläderna förstås sen check att papprena såg bra ut och inte blivit fläckiga eller fått "hundöron". De var ok.

Jag skulle på Speedrekryteringen som Biltema ordnade i Vetlanda. De söker butiksmedarbetare till varuhuset som skall öppna i sommar. De hade valt Församlingshemmet vid kyrkan som samlingsplats för Speedrekryteringen och jag och Vickan åkte in strax efter sju för att vara bland de första när det öppnade klockan åtta. Arbetsförmedlarna Gry och Solweig mötte och hälsade oss välkomna och jag fick nummer ett och Vickan nummer två i kösystemet. Nu var klockan halv åtta och många med oss hade kommit för att bli intervjuade av Biltemas personal.


Klockan åtta ropades de fem första in och vi alla fem fick sitta i var sitt bås, där vi blev intervjuade med åtta frågor. Jag var lite nervös strax innan jag gick in men när jag hälsat och satt mig ner så var nervositeten bortblåst och jag fokuserade på att svara honom sakligt och på det allra bästa sättet.

Varje sökande skulle få fem minuter att presentera sig själv på men jag upplevde att jag var inne där snarare tio minuter. Nåväl, han sa att om jag "gått vidare" i anställningsprocessen så skulle jag få ett samtal till mobilen onsdag eller torsdag denna vecka. Så nu hoppas jag och ber er att hålla tummarna för att jag är en av de femton butiksmedarbetarna som de anställer till Biltema i Vetlanda.

Kommentarer

  1. Jag håller tummarna hårt.:-D

    SvaraRadera
  2. Jag ska på deras speedrekrytering imorgon! :)
    Vad nervös jag blev nu när jag fick veta att det är åtta frågor jag ska svara "rätt" på!! Trodde man fick fem minuter att prata fritt.. Vad var det för frågor?? :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om