Årets sista dag...

 
Bjuder här på en dikt som jag fann ute i cybervärlden idag!

December så mörk och kulen, du sprider ändå ljus. 
Du kommer ju med julen, som lyser upp i många hus.   
Årets sista månad, den vilar tungt på dig. 
Du står där med din grånad, men allting ordnar sig.   
Du släpper fram det nya året, hör allas glädjetjut. 
Nu kan man slicka såret, när det gamla året får sitt slut.   
Nyårslöften klingar, nu tar vi nya tag. 
Nu för dig vi bringar, en skål för årets allra sista dag.



Hej igen...

Jag tänkte delge er ett inlägg till idag. Jag har varit ledig måndag och tisdag från jobbet, men inte är man "ledig" ändå. Det ska planeras, handlas hem, och förberedas inför nyårsfesten som vi ska ha imorgon hemma hos oss.

Imorgon berättar jag vår nyårsmeny. Det blir en tre-rätters-meny som jag hoppas blir till belåtenhet av våra gäster.

Dukning och bordsplaceringen är färdig, det hjälpte Oskar och Madde mig med ikväll. Det är skönt att det som går att göra idag redan är gjort. Det kommer säkert bli jäktigt ändå imorgon om jag känner mig själv rätt hihi...

Jörgen har inte varit hemma idag, han har hjälpt grabben och sedan jobbat med faktureringen på jobbet. Men nu är han hemma igen och vi har precis druckit lite kaffe och ätit lite därtill.

Jag har då och då kollat in på Facebook och jag ser att det kommer upp bilder där de försöker få oss att inte skjuta upp några raketer mm imorgon kväll. Att vi ska tänka på alla djur - och människor som är hysteriskt rädda för dessa ljud.


Nu är det nog dags att försöka resa sig ur fåtöljen och ta sig upp för trappan till sängen för imorgon (idag) blir det ju en lång dag...

Puss och Kram 
God Natt och Sov så gott 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om