Julafton 2014

Efter en lång kväll dagen "dagen-före" julafton blev det då äntligen julafton. Som traditionen är så ska Jussi Björling sjunga "O Helga Natt" tre minuter över midnatt. Då är det jul!

Min tanke var att vi skulle se uppesittarkväll med Bingolotto,  jag hade köpt varsin lott. Nu blev det inte så, det drog ut på tiden med köttbullestekning och paketinslagning. Vi hade roligt ändå...

En lugn och fin julaftonsmorgon hade vi sen åkte vi till Jörgens storebror där vi varje år traditionellt äter julmat, kollar på Kalle och hans vänner och senare får besök av självaste jultomten. Han delade ut alla paket som låg under granen. Jag som skulle få paket av svägerskan blev jätteglad när jag öppnade paketet. I lådan låg en träalmanacka som jag blev jätteglad. Tänkte ta bild på den imorgon.

Ute hade det blivit mörkt och snöflingor dalade ner mot marken när vi åkte vidare till mamma och pappa. Där åt vi lite mer julmat,  läste julevangeliet och åt efterrätt.
Klockan blev runt sju innan vi åkte hem till oss i Holsbybrunn. Nu var flickorna mycket ivriga att få öppna sina julklappar. Det fick mycket fina saker och det fick vi alla. Kommer nog inlägg om detta...

Nu är jag jättetrött,  ögonen kan knappt vara öppna.  Så nu säger godnatt allihopa...imorgon (idag) är det juldagen.

Kommentarer

  1. Bästa Jullåten ever ♡ ....
    God fortsättning finaste du/Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om