Lucia och 3:e advent

Hej bloggläsare!
Det har varit jobbigt att få inläggen publicerade när jag bloggar från mobilen.  Jag har jagat vad jag gör för fel,  och jag tror att jag har kommit på vad det kan vara. Så jag testar att skriva detta inlägg och berätta lite om hur min helg har sett ut.
Helgen började med julbord / fest med mina goa vänner i vår syjunta "Anti Tanti". Vi var hemma hos Ami och åt god julmat som vi hade "knytit" med oss var och en. Detta år stod jag för julmust och kolsyrat vatten.
Vi hade den traditionella paketleken...då vi skrattade så gott åt varandras iver efter att vinna.
Igår lördag - LUCIA. Det firade vi med att åka till Stockaryd. Lasse och Sibylla,  två entusiaster av Saab hade bjudit in till Luciafika i deras garage.
Nostalgi på hög nivå blev det när man klev in i garaget, och inne i huset fanns modellbilar och annat smått och gott av samlarvärde. En nostalgitripp tillbaka minst 50 år. En positiv upplevelse! Tack snälla ni för inbjudan och allt gott ni bjöd oss på.

Andreas och Vickan var också där och de följde med oss hem efteråt. Vickan och jag åkte till Hasses Gatukök och hämtade sallad och pizza. Vi hade en mycket mysig kväll tillsammans.
Våran Vickan sov över hos oss eftersom Philip var iväg med hans jobb i Ronneby brunn på julfest.
3:e advent firade vi med frukost tillsammans innan Jörgen åkte till WiMa Bildelar för att laga Saaben.
Efter shoppingen på Biltema, Karlssons och Maxi så blev det middag i Wighska villan i Holsbybrunn. Inget märkvärdigt men gott var det. Mamma och pappa kom med lussekatter och vi fikade tillsammans med även Marcus och Madlene.
Nu sitter jag och är strax klar med detta inlägg. TV-serien Torpederna såg vi och den är faktiskt bra tycker jag. Hamilton visas just nu...men strax är det dags för sängen för John Blund har stött sitt pulver i mina ögon.
PUSS OCH KRAM
Sov Gott

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om