Bilder från midsommar


Jag är stolt över vår svenska flagga. Jag blev också väldigt glad när Marcus sa att han och kompisen Johan skulle komma till oss över midsommar. Det blev en övernattning men jag hoppas du kommer fler gånger i sommar Marcus.

Vickans pojkvän Philip, en go och söt kille med gott skratt och humor. Är så glad att vår stora tjej hittat en så fin pojkvän.

Micke och Fidde



Här grillar vi godsaker! Mitt laxpaket och de andras marinerade ytterfileér. Mums så gott det var. Jag serverade potatissallad och grönsallad till samt drickbart *mumma*

EXPLOSIONEN

När midsommarnatten övergått till midsommardagens gryning så gick Jörgen och jag upp till servicebyggnaden med dagens disk (en hel del oj oj oj) men det är så gott att ha det gjort och vakna upp och inte se gårdagens intorkade tallrikar mm. När vi var färdiga med diskandet och var på väg mot husvagnen så hörde vi en explosion bakom vårt blåa vindskydd. Ett rökmoln steg upp i skyn och flammor lyste genom vindskyddet. Vi sprang fram, det var ju fortfarande mörkt ute.

Någon hade roat sig med att lägga en glasflaska med grillolja under grillgallret och satt på locket på grillen. Oljan hade exploderat varpå den skjutits ur grillen, lyft lock och grillgaller och fortsatt rakt genom vår korgstol som stod precis vid vindskyddet. Vilken tur att det inte blev någon större skada, det kunde ju tagit eld i vindskyddet och blivit ett enda stort eldhav uj uj uj hemska tanke :(

Vi blev en korgstol mindre ägare till och vi dränkte grillen med vatten och den glödheta flaskan med olja fick sin plats i glascontainern. Nu var klockan nästan tre på natten och vi släckte i förtältet och gick in i husvagnen för att krypa ner och värma varandra min älskling och jag *L*.

Slutet gott - allting gott!


Micke och Åsa på besök hos oss.
Johan och Marcus utanför servicebyggnaden på campingen.

Kommentarer

  1. Jag skådar en mycket speciell människa längst ner till vänster i bild...*hmm*, hoppas att han skötte sig och att han inte skränade för mycket..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om