Äntligen...

Hej och God Morgon 

Igår hade jag inbokat möte för en intervju klockan 11. Jag hade blivit uppringd angående en praktikplats hos en myndighet i kommunen. Jag var på mitt bästa humör och jag hade tagit på mig min "mask" för att se lite bättre ut hehe...

...men jag tror eller jag vet att den kvinnliga intervjuerskan inte såg till mitt yttre utan "såg" min personlighet istället, mitt sätt att prata för mig och mina kunskaper iform utav utbildningar och arbetslivserfarenheter. Vi samtalade i dryga 45 minuter och sen sa hon: - Jag gillar snabba beslut, du är välkommen på praktik hos oss. Du börjar den 27 december. Jag tror hon såg direkt hur glad jag blev och jag kunde knappast hålla glädjen inom mig...jag lyste och mitt leende smittade hehe... Det är ett jobb med stark sekretess och jag får väl veta mer om detta den 27 december när jag får börjar där.

Detta var lite om vad som hände mig igår. Idag torsdag har jag inget direkt inplanerat, Ida kommer eventuellt på fika när hon vaknat efter att ha jobbat natt. Philip (Vickans kille) ligger och sover på övervåningen eftersom han har sin "lediga dag" och då passar på att ha sovmorgon eftersom han måste upp runt 4-5 på morgonen som lastbilschaufför.

Nyhetsmorgon på TV4 är igång och IDOL-finalisterna Minnah och Jay är med. Vem av dessa två kommer ta hem vinsten i IDOL 2010? Jag för min del hoppas att det blir Minnah.

Jay och Minnah tävlar mot varandra i Globen. Foto: Stella

Kommentarer

  1. grattis vad skoj att du fick platsen nu ,,härligt ,,kram annika

    SvaraRadera
  2. Grattis:) vilken julklapp i förtid. Lycka till.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om