Nu händer det saker....

God kväll i stugvärmen!

Idag har termometern nått -22 grader och det är inte alls skönt att gå ut med hunden men det är vackert. Min bil ville knappt rulla iväg imorse när jag startade den och skulle fara till praktikplatsen.



Ja så är det faktiskt...äntligen så händer det saker i mitt arbetslösa liv. Jag har fått en praktikplats och ska vara där från den 27 december 2010 till och med den 15 april 2011. Så idag var det första dagen och det var jätteroligt men mycket information och rundvandring i lokalerna blev det. Det är ett arbete där jag fick skriva under ett tystnadspliktsdokument så av den anledningen så kommer jag inte gå in så mycket på mitt jobb som praktikant. Jag kan säga att jag är så oerhört glad att jag äntligen får komma ut bland människor och få känna att jag duger och får dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter. Jag hoppas att denna praktik kommer om inte en anställning där så en färsk referens och uppdatering av mina kunskaper och få inblick i en annan "bransch" än jag tidigare arbetat i. Mitt nätverk kommer förhoppningsvis också vidgas och nya kontakter kommer skapas genom denna praktiken som leder till en varaktig och trygg anställning.

Var rädd om dig säger jag och kramar om dig....

Kommentarer

  1. Härligt att få sluta ett år med praktikplats, det kommer att gå så bra:)kram

    SvaraRadera
  2. Tack Marie D för ditt stöd. Jag trivs och har det bra på praktiken...är så glad! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om