Ett dygn i Birka Paradiset...

Den 17-18 maj tog jag med familjen för att gå ombord på Birkas Paradis :)

Alla var på topphumör när vi gick ombord, det var dock lite långdraget att få sitta och vänta en timma för att få tillgång till hytterna. När vi väl fått in allt i våra hytter och hade bytt om till lite "finare" kläder så gick vi på rundvandring från däck 11 till taxfreeshopen *L*. Det var första gången som Philip åkte till Åland så det blev att åka upp och ner i hissen för att visa honom allt som fanns att göra på båten.

Vi hade inte bokat något smörgåsbord utan gick till Bistron där vi fick ett bord och beställde middagen. Jag och Philip beställde fisk och skaldjursgryta med aioli och vitlöksbröd medan de andra tre beställde varsin hamburgetallrik.

Jag, Vickan och Madde i Bistron
Vi satt och njöt av god mat medans Stockholms skärgård sakta gled förbi oss utanför fönstrerna. Vilken vacker skärgård vi har....och det hade börjat regna och åska, blixtrarna lyste upp över Stockholm och det var faktiskt en fin syn även om jag inte gillar när det åskar.

När vi ätit färdigt begav vi oss till Club Cocabana (reservation för stavningen) där dansen började klockan 20.00-01.00. Dansbanden som bjöd upp till dans under denna kryssning var Martinez och Jontez. Först ut var det Martinez och Lillan hon sjöng rakt in i hjärtat *L*. Deras nya CD är så underbart bra!

Nu kommer en rad med bilder som jag tog under kvällen....
Martinez spelar upp till dans klockan 20.00
Lillan hon bjöd oss alla på sin underbara röst till goa dansvänliga låtar.
Danne trummar på...
Lillan sjunger duett med basisten.
Familjen sitter och lyssnar.
Donnez - var det andra dansbandet som spelade på denna kryssning.
Coca Cola smakade gott när man dansat ett tag. Vi dansade en hel del under kvällen men satt även och lyssnade och kollade på när andra dansade.

Det var trångt på dansgolvet mest hela tiden och det var skoj att se när de buggade. Det ser så otroligt roligt ut *L*

När klockan närmade sig 01.00 och Martinez spelade sin sista låt så gick vi mot våra hytter och sa god natt till varandra.

Klockan 08.30 cirka var vi uppe i restaurangen och åt vår frukost, det är så gott och jag gick och plockade flera gånger. När vi satt och åt frukost så lämnade vi Mariehamn och vände "nosen" mot Stockholm.

Hemresan var solig och fin, dock blåste det men det hindrade inte oss att gå ute på däck och se allt vackert.


Efter att Martinez spelat färdigt på hemresan, fick jag en pratstund med Danne, Lillan och Jouni. Det var jätteskoj att träffa dem och jag hoppas att vi snart ses igen. Jag bad om att få foto på Madde och mig tillsammans med Martinez och det blev några foton ;)

Tack Martinez för dessa spelningar och jag önskar Lillan och Jouni allt gott när de nu lämnar Martinez under juni/juli månad. 

På kryssningen kom det fram en dam och knackade mig på axeln, hon undrade om jag var Neola och jag svarade ju ja eftersom jag är Neola hihi...hon kände igen Jörgen och trodde att jag var Neola. Denna dam var "Emma" från Dansbandsdax.se. Vi pratade en stund och jag blev glad att få träffa henne efter så många år av chatt på Dansbandsdax.se, hon hade med sig sin man "Riddaren" som också han finns på Dansbandsdax.se.

Detta blev ett långt inlägg.....

Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om