Vill inte...

Nu har det varit en del jobbiga saker som händer, besked som man får som inte känns så bra men som jag vet kommer bli bra när allt är klart. Idag hade jag tid för synundersökning, och då visade det sig att jag blivit "gammal" och måste ha glasögon ;) Vi får väl se hur det kommer bli med detta....

Idag var dagen D för vännen Micke som i förmiddags gjorde en gastric bypass operation. Han har varit så strong och bara druckit i fyra veckor inför operationen och idag så var det dax. Sambon Åsa skrev precis till mig på Facebook att operationen gått bra men han har ont och är trött. Det kan jag intyga för jag har ju gjort en liknande operation 1995. Men jag måste erkänna att jag är lite avis på honom just nu, jag hade velat att det var jag som låt där nyopererad istället. Jag hade fått göra om min operation (som misslyckats) och som gjordes på det gamla sättet men läkarna sa att det är större risk att något går fel om jag skulle göra en gastric bypass nu. Min magsäcksvägg där mitt gamla operation finns kan spricka vid en operation och då rinner magsaft ut i bukhålan och det är fara för mitt liv. Så med hänsyn för min familj som inte ville jag skulle utsätta mig och dem för detta så avstod jag från en gastric bypassoperation.

Jag får istället kämpa vidare på ViktVäktarna (Gud hjälp mig och ge mig motivationen tillbaka) så jag kan känna glädjen att jag klarat att gå ner i vikt på egen hand. Men min resa är lång....stenig och krokig tyvärr.

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om