Kryssningsresumé

Hejsan vänner!

Jag tänkte skriva en liten kryssningsresumé och jag börjar med några foton...



Efter att installerat oss i våra hytter så var det dags för kvällens buffé. Klockan 18:00 fick vi njuta av alla läckerheter som fanns och det var inte lite... Jag frossade i lax, räkor och sill med sallad och god dressing till. Isvatten passade perfekt till, enligt mig ;) 

När vi ätit färdigt (ja vi njöt nog i restaurangen i nästan två timmar) så gick vi ner till våra hytter igen. Några skulle duscha och byta kläder och jag bättrade på sminket lite och "rufsade" till håret lite så det såg någolunda respektabelt ut inför kvällen ombord på Cinderella.

Vi gick till salongen där dansbandet Carlsonz just hade börjat spela. Ett band som jag inte hört live förut men som jag faktiskt blev överraskad av - de var jättebra. Carlsonz spelade i 45 minuter sen tog Carina Jarnek vid ytterligare 45 minuter. Så växlade de hela kvällen.

Carlsonz
Carina Jarnek
Vi satt och lyssnade i salongen och ett och annat danssteg blev det också...
Madde var trött
Camilla och Elisabeth
Vid midnatt sa vi god natt till varandra och jag somnade efter att jag löst lite korsord. Morgonen därpå hade vi ställt väckning vid 8 för att vi skulle äta frukost klockan 8.30. Jag knackade på lite försiktigt på vännernas hyttdörr. Camilla öppnade och sa att klockan bara var 7 ;) så jag tackade mobilen och tidsväxlingen att jag fick krypa till kojs en timma till.

När frukosten var avverkad så gick vi runt lite på båten, besökte taxfree och inhandlade lite smått och gott. Madde köpte sig en Converseväska och jag en söt Mirandanalle till min samling.

Madde provar pappas glasögon ;)

Oj, där kom jag med på bild också hehe....
På måndagseftermiddagen kom Cinderella till Stockholm och vi klev på Taxi Nybergs buss för rsesa hemåt.
Vi pausade i Stavsjö för lite mat sen åkte vi vidare hemåt. Vi var ett glatt gäng som fnissade och skojade i bussen, Camilla och Elisabeth kände ju busschauffören sedan tidigare resor. Jag hade också honom som vän på FB så när vi var i höjd med Norrköping/Linköping så sände jag iväg ett tack för resan-meddelande till Hans (chauffören). 

När vi passerat Sunhultsbrunn så hörde vi något klickande ljud, vi trodde någon skrev på mobil eller något men det visade sig att så var inte fallet. Det var bussens automatväxellåda som inte ville fungera längre, så där på vägen mellan Sunhultsbrunn och Eksjö blev vi stående på en parkeringsficka. Hans ringde efter en ersättningsbuss som kom efter en dryg halvtimma så färden kunde fortsätta igen. Madde ritade en teckning till Hans och lämnade till honom.

Klockan halv elva (en timma försenat) kom vi till Vetlanda Resecentrum. Vi packade in våra väskor och åkte till Ma och Pa för att hämta vår lilla älsklingshund Mayah. Lite kaffe fick vi där innan vi åkte hem för att få lite sömn innan arbetsdagen började på tisdagen.

Jag vill tacka mina nya goa vänner Elisabeth och Camilla för en jättetrevlig kryssning och även min Jörgen och Madde förståss. Chauffören Hans tackar jag extra, som körde oss tryggt fram och tillbaka. Hoppas vi ses snart igen vänner....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om