Balen 2013


Äntligen var stunden kommen för Victoria. Det var i onsdags den 5 juni som jag hämtade henne i Landsbro för att vi skulle åka till hennes kusin Malin för att göra henne iordning inför balen senare på dagen. Tiden gick jättefort hemma hos Malin. Hon gjorde gelenaglarna jättefina och vi hjälptes åt att få till den underbara frisyren  med diadem, lockar och allt...

Klockan 15 hade hon bestämt med sin kompis Madeleine som är fotograf, hon skulle fotografera Vickan vid Kvarndammen och vädret var superbra på alla vis. Klockan 15.30 kom Lasse med sin fräcka amerikanare...-55 och Victoria och svägerskan Madlene åkte i den till Anneberg där de skulle hämta upp kavaljeren Oscar Brorsson Damm. 

De var så superfina ihop Victoria och Oscar....eller vad säger ni?

Klockan 17.00 var det samling på Nifsarpskolan för lite fotografering sen bussades alla fina balpar med skolans buss ner till centrum där de skulle börja gå.

Strax innan klockan slog 18.00 på kyrkan mitt vid torget skred det första paret upp på den röda mattan. Det en paret vackrare och vackrare...och de strålade lika mycket som solen på himlen.

Mycket mycket folk hade samlats runt den avspärrade röda mattan som ledde fram till Eksjö Stadshotell. Klockan var kanske tjugo minuter över sex då Oscar och Victoria skred upp på mattan. Så otroligt vackra de var... och jag stod där och tog kort och kände mig som en stolt mamma. Vilken vacker prinsessa jag har...eller vi har min man och jag. 

Nu dröjer det ett tag, några år tills vår nästa prinsessa Madeleine slutar gymnasiet, går bal och tar studenten.

Kommentarer

  1. Otroligt vackra & vilket fint Fotokollage du gjort...
    Önskar dem Lycka Till /Kram Annmi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om