Sjung om studentens lyckliga dar...

Oj Oj Oj...så rörd jag blir när jag tänker tillbaka på den gångna veckan. Mycket arbete förståss, med fixande med mat och dukning mm men jag är så otroligt tacksam så här efteråt att allt blev till belåtenhet för alla och envar. 

Lördagen den 8 juni - Studentdagen!

Klockan ringde 05.00 för att Vickan skulle vara klar tills hennes kompis skulle komma och hämta henne. De skulle vidare och träffas klasskamraterna tillsammans i Ormaryd tror jag det var. Sen skulle de vidare till Nifsarpsskolan för middag och betygsutdelning innan det var dags att "springa ut" som lyckliga och glada studenter...klockan 12.30.

Vi åkte till skolan vid 11.00 för att få en bra parkeringsplats samt för att hinna med att äta lite av plockmaten som serverades innan de sprang ut. Många föräldrar och övrig släkt och vänner hade samlats utanför entreen och det var jättevarmt. Mina svarta skor brände på fötterna av den extrema värmen...men jag var samtligt glad att det inte regnade eller blåste.

Så öppnades dörren...

Vickan mitt bland sina studentkamrater

Mycket skrik och visslande

En stolt Victoria håller upp skylten som en stolt mamma har gjort själv för att den skulle bli så personlig som möjligt.

Victoria med syster Madeleine som gratulerat henne med en studentnalle.

Victoria med bästisen Åsa på lastbilsflaket.

YES, nu har jag tagit studenten... (och på måndag börjar jag jobba).

Ja, så skrev de på lakanet på lastbilen de åkte med... "Vi som har jobb på måndag"... stämmer gott Victoria, du börjar jobba på Elitfönster, härligt!

Tripp, trapp och trull...triss i Saabar ;)

Bordet var fullt med läckerheter.....mumma.

Paketöppning: Victoria fick jättefina presenter av vänner och släkt och av oss. Din farmor var inte med men hon skickade en paket med posten som innehöll ett vackert silverarmband.
Så var även studenten över och lördagskvällen övergick i söndag. Jag somnade utan någon som helst vaggning. Ögonen föll ihop innan jag hunnit lägga huvudet på kudden hihi...men mycket nöjd och glad att allt blivit så perfekt.

Våra vänner Kennet och Solweig hade husbilen med sig så när vi vaknat så drack vi 11-kaffe innan de for hem till Bodafors och vi kunde pusta ut och bara "vara" hela söndagen.

Kommentarer

  1. Fantastiskt vackert.........
    Lycka Till Victoria iframtiden/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Härligt med studentfirande.:)Kramiz...:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om