Storfiskar´n Magnus



Denna torsdag som strax övergår till fredag har varit väldigt solig med lite för mycket blåsande, enligt mig.

Jag började min dag med en dos av "Våra bästa år! (så klart!) sen åkte Annika, Madde och jag in till Lyckeby för att handla på Willy´s mm. Medan Annika var inne på Swedbank så passade Madde och jag på att kolla in Kappahl.

Det blev en matkasse värd 700 kronor med hem, lite smått och gott alltså och även Madde och Mayah fick lite "lyxvaror" vara för det snart är helg.

Madde ville ha blodpudding och lingonsylt till middag, vilket inte jag tycker om så jag köpte en Räk och Dill gratäng till mig. Lite jordgubbar och glass köpte vi också för att lyxa till denna torsdagen gjorde vi också.

Annika och Magnus åkte iväg med bilen, jag trodde de skulle åka och titta till Magnus Pontiac men när de kom hem så ropade de på oss och vi fick se att de varit på Sturkö och fiskat abborre. Och napp det fick han verkligen vilket storfiskare han är, 20 stycken fina abborrar blev fångsten men 9 stora fina abborrar fick följa med hem till campingen, de andra fick snällt simma vidare tills nästa fisketur ;)

Senare grillade Magnus dessa abborrar och vi fick äran att smaka utav dessa. Jag har inte ätit abborre innan och jag blev glatt överraskad, det var så gott. Tack snälla grannar och vänner för denna kvällsmat ikväll <3 nbsp="" p="">


Proppmätt gick Madde och jag in till oss igen, jag skulle börja vika Maddes kläder i hennes garderob, det såg ut som en bomb detonerat där inne hihi...

Nu sitter vi mitt emot varandra inne i husvagnen, vid varsin dator. Hon spelar Sims och jag bloggar och kollar statusar på Facebook.

Snart, snart är älsklingen hos mig igen...längtar tills han kommer imorgon eftermiddag när han slutat sitt jobb. Då får vi även kärt besök från Gislaved/Smålandsstenar nämligen Lennart och IngLouise. Ett par som vi lärt känna genom åren på Bengts Camping men de sålde sin husvagn förra året och gav upp husvagnslivet. Vi ska ha en fin helg tillsammans med dem, de har hyrt en stuga här på Trummenäs Camping.

Nu ska jag nog krypa ner under täcket med några tidningar och korsord....vi ses imorgon vänner.





Kommentarer

  1. Vilken härlig Sommarhälsning från Karlskrona & sååå gott med grillad Aborre :)
    Ha en gooer Fredag/Kramar Annmi i solen

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade firrarna blir nog fler gånger å ändo goare MVH grannen

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dig en trevlig helg!!!:)
    Kramiz.../Agge

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om