Solen skiner och jag skriver inköpslista

Jag sitter på altanen och har det oförskämt bra. Vädret kan inte vara bättre och jag njuter. Snart kommer grannen på fika, alltid lika trevligt när vi träffas och fikar hos varandra.

Så var det detta med inköp av maten till midsommarhelgen. Det är ju iof jätteroligt att alla barnen med sina respektive ska fira midsommar tillsammans med oss i år. Vickan och Philip tar med sin husvagn så de har boendet klart och vart Marcus och Madlene vill sova (hos dem eller oss) återstår att se. Jätteroligt ska det iaf bli...och TV4 vädertjejen visade en väderkarta imorse som jag verkligen hoppas på. Om det blir så, blir det 28 grader i Blekinge *wow*.

Jag ska definitivt koka denna goda soppan också.... ;)

Kräftsoppa

Betyg (40 röster)
Antal personer4 st
Kräftsoppa
Källa: Lilljeppe
Uppladdad av:Lilljeppe
Skrivet: för över 2 månader sedan

Ingredienser

2 msk margarin
2 stora morötter
2 msk vetemjöl
1 l vatten
2 st fiskbuljongtärningar
400 g kräftost
1 burk färdigskalade kräftstjärtar
2 dl crème fraiche (ej light)
Svartpeppar
Dill
Bröd

Gör så här

Grovriv morötterna och fräs dem med margarinet och vetemjölet. Späd med vatten och tillsätt buljongtärningarna. Tillsätt lite svartpeppar, låt puttra en stund.

Tillsätt kräftosten, crème fraichen och dillen. Puttra en stund till. Lägg i kräftstjärtarna, rör om så allt blir genomvarmt.

Soppan färdig:-) Servera bröd till.

Du kommer bli överraskad över hur god den är!

Vi hörs!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om