En trevlig helg med goa vänner

Nu är det åter måndag och klockan har hunnit fram till mitten av dagen. Jag sitter här och tänker tillbaka på den gångna helgen och småler. 

I fredagskväll när vi kom fram till husvagnen och packat in det vi hade med i bilen så kom Ewa-Lis och Tommy in och vi pratade och skrattade. Vi är så glada att vi funnit så fina vänner.


Tiden gick fort även denna kväll och när de gick hem så åt vi lite rostbiff och potatissallad framför teven i förtältet. Även om klockan var runt 21 så var vindarna ljumma och det var skönt ute.

Jag vaknade som vanligt runt halv nio och då var det dags att springa på "huset" bråttom bråttom hehehe... Mayah och älsklingen var ute på promenad när jag kom tillbaka för att genast duka fram frukosten.

På eftermiddagen satt vi ute och njöt av solen uppe hos Ewa-Lis och Tommy. 


Klockan var nog runt 16 när jag packade ner alla ingredienserna och gick bort till campingens kök för att tillverka kvällens överraskningsmiddag för våra vänner (ovan). Först skulle riset kokas, fläskfilen skulle skäras och stekas osv. Jag passade även på att diska gårdagskvällens och frukostdisken. Campinggäster kom och gick från mig i köket men jag fick snällt vara kvar där en bra stund till. 


När ris och fläskfilen var lagd i formen så delade jag äggen och vispade vitorna till hårt skum. Sedan var det dags för grädden att bli hårt vispad. När detta var gjort blandade jag i en halv burk med majonnäs i grädden sedan vände jag i äggviteskummet och de lättvispade äggulorna i gräddsmeten. Därefter slevade jag detta över fläskfilen och satte in formen i varmluftsugnen. 

Nu trodde jag det var lugnt och skönt när allt var klart och allt var diskat men efter en titt i ugnen blev jag förskräckt....det pös över kanterna och rann runt om formen *grrrrr* men som väl var så fanns det en ugnsplåt längre ner som tog i mot allt som rann ut.


Men efter 20 minuter i ugnen och en färd till vår utealtan så landade den på det dukade bordet där våra vänner redan hade satt sig.




Det var en underbar lördagkväll där prat och skratt var några av ingredienserna och en härlig känsla att fortfarande kunna sitta ute på altanen på kvällen. När solen gått ner så flyttade vi in i förtältet och drack vårt kaffe och blev överraskade med att de köpt supergoda budapestbakelser. Tack Tack goa ni!

Söndagen kom och vi småpratade långt in på natten...och det var med ett leende jag somnade - och vaknade upp till ännu en strålande fin dag.


Klockan hann bli halv fyra innan sa hejdå till husvagnen, nu är det bara två helger kvar innan husvagnen ska hem. Det nymålade staketet får stå kvar i vinter....usch jag längtar redan till säsong 2014! Det känns svårt att lämna Karlskrona men snart är vi här igen...

Puss & Kram från Neola

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om