Kaffe, bagels och ....

.... budapestbakelse. Ja så såg min lunch ut när jag var på stans Konditori Cecil´s idag. Mumsigt god kräftbagels med gott kaffe till men budapestbakelsen fick bli en "doggybag" för ögat ville mer än magen när jag beställde :)

Emelina, Ewa och Sussie är några av mina fd arbetskamrater från Skatteverket och vi brukar träffas på något café för att fika ibland. Emelina var så rund om sin mage, bebis väntas inom 2-4 veckor. Vi pratade om både ditt och datt, djur, bebisar, arbetslösheten och om att hitta några arbeten att söka. 

Efter vår fikastund så gick vi skilda vägar, de skulle gå runt på stan och jag gick till Arbetsförmedlingen. Det var dags att göra en ny handlingsplan och efter en stunds väntan fick jag träffa en jättebra handläggare, en handläggare som brydde sig om mig och förstod när jag pratade. Vi bestämde lite och hon skulle återkomma under fredagen....

Oj vad tiden springer iväg....snart dags att åka till ridskolan igen.

Kram Neola

Kommentarer

  1. Mumms med budapestbakelse :)
    Härligt att åka till ridhuset,saknar min häst otroligt mycket/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Gott med bakelser :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om