Juldagen

Juldagen 2013 - en familjedag! 

Dagen började med att syrran kom till oss med mamma och pappa. Vi fikade lite vid elva och när vi precis börjat fika kom sonen. 

Efter fikat började jag och mamma förbereda för julmiddagen. Vi gjorde en Janssons frestelse utan anjovis och kokade lutfisken och vitsåsen till den. Vi skar skinkan och alla små tillbehör medan sonen stekte köttbullar och prinskorv. Dukade gjorde mamma medan jag ställde upp allt fint i köket. 

Så äntligen, julmiddag i Holsbybrunn!

Syster yster med familj for sedan vidare till vår kusin Jenny och hennes man Patrik. De ville träffa dem och se deras nya hus de flyttat till.

Vi andra som var kvar, åt ostkaka med grädde och sylt. Lite Java därtill...

Sitter nu trött i både kropp och knopp och myser framför tvn. Just nu är det inget bra program så jag bloggar lite istället. 

Vad fick du av tomten?

Jag fick bl.a:
- en box med Calvin Klein "Euphoria" ♥️ av älsklingen och Madde
- en lockborste
- två handbroderade dukar från mamma
- en Mirandanalle modell större av Victoria och Philip
- ett dussin mattallrikar, assietter och djupa tallrikar i grått
....... med mera. Bild kommer senare! Nu får ni bara en bild på parafymboxen.

Nu ska jag se om det inte finns något sevärt på tv. Var rädda om varann så ses vi i nästa inlägg!

Puss & Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om