Ur led är tiden...

...dessa mellandagar hihi. Det är en vecka sedan vi sprang runt i Vetlanda city och jagade fatt de sista julklapparna och förväntan på julaftonen var stor. Trots denna iver under måndagen var det en ganska lugn kväll dagen före julaftonen.
 
På julaftonsmorgonen kom de utflugna barnen hem, även Philip. Madlene hade åkt hem till Växjö för att fira jul tillsammans med sin mamma, pappa och bror. Vi åt julskinkefrukost och sedan gjorde vi oss iordning för att åka till Jörgens storebror med familj. Det är en kär tradition när släkten träffas och har det trevligt tillsammans - och ser Kalle Anka och väntar på tomten som ska komma och dela ut julklapparna som ligger så fint runt granen.
 
På tal om gran...
 
Vår gran blev extra fin i år hihi.... det var ju jag som satte i ljusen och kulorna ;)

 

På kvällen firade vi jul hemma hos oss tillsammans med min mamma och pappa samt syster med familj. Vi hade en trevlig kväll tillsammans där alla fick så fina paket. Madde till och med började gråta - av glädje - när hon fick se vad hon fått en biljett till One Direction´s konsert i Friends Arena i Stockholm i juni 2014 utav mig och Jörgen.
 
Under de senaste dagarna så har vi bl.a hunnit med att besöka Solweig i Bodafors och gratulerat henne på sin födelsedag (hon fyllde den 25 december) sen har vi också haft Micke och Åsa på kaffebesök och förrgår kväll var vi bjudna till grannarna Johansson/Sjöberg. Vi åt så god pastagratäng och fick massor med kakor och bullar till kaffet.
 
Nu är jag framme vid dagens datum, den 30 december och denna morgonen blev det ingen vila inte. Jag skulle till laboratoriet och ta prover på fastande mage så jag åkte in till Aroma vid halv åtta. Blodtrycket låg bättre idag än för några dagar sedan men eftersom jag fått besvär av klåda, yrsel och hosta så bytte läkaren min medicin mot en annan. Jag fick sedan gå ner från tre till en tablett igen så jag hoppas nu att biverkningarna försvinner.
 
Imorgon är det nyårsafton och denna afton ska vi tillbringa i Landsbro. Vickan och Philip bjöd oss dit, även hennes svärföräldrar och Marcus och Madlene. Har hört att vi ska bli bjudna på tre-rättersmeny....längtar!


 

Kommentarer

  1. Så mysigt & så vacker gran <3
    Gott slut på 2013 & Gott Nytt År 2014 önskar jag/Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om