Tillbakablick...

Konstaterar att dagarna flyter iväg alldeles otäckt fort...

I torsdags kväll fick vi besök av vår västkustvän Håkan. Han kom till oss kl 20 med tåget från Halmstad. Han klev in i hallen med ett leende på läpparna efter att ha haft det underbart tidigare på dagen *L*. Nåväl, vi hade en trevlig torsdagskväll och det blev snart fredag. Jörgen jobbade ju och jag gick som vanligt med Madde till skolan kl. 8. När jag kom hem åt vi frukost och drack kaffe. Vickan hade sovmorgon! Förmiddagen flöt på och jag plockade och styrde här hemma i lägenheten, Håkan gick ut på stan och jag kollade senare på Våra bästa år.


Lunch blev det - resterna av gårdagens Köttfärslimpa och ris med sås till. Eftermiddagen gick ännu fortare. Vi gjorde iordning oss för att vara klara när Jörgen kom hem från jobbet. Vickan och Madde skulle på Modevisning i Withalaskolans aula där Vickan skulle vara fotografen för kvällen. Vi skulle vidare till Micke och Åsa i Landsbro, kl. 20 skulle vi vara där och vi kom nog dit ungefär då. Micke spelade Streaplers genom Sportify på datorn så vi alla kom i feststämning. Håkan visade mig hur man dansade fox och dirtyfoxx hihi, och visst var det trevligt men mer träning för min del behövs ;) - men det var otroligt skoj.



God mat bjöds vi på hos Micke och Åsa!

Vi tog Saaben och for mot Eksjö och Sporthallen där dansen skulle vara. Det var kö i lång bana utanför men det tog inte låg tid förrän vi var inne i vimlet av danssugna människor. Stort och rymligt och Streaplers hade börjat spela. Håkan entrade dansgolvet som han inte lämnade förrän vi skulle hem kl. 01. Han dansade t o m i pausen. Tyvärr, så var det hyrda dansgolvet under all kritik - uruselt för det gled isär och vakterna hade jobb hela kvällen att få ordning på detta. De lugna låtarna dansade Jörgen och jag - mysigt det var! Vi vilade och tittade på alla andra dansanta personer mellan varven. BestorpsKalle från Dansbandsdax bjöd upp mig och vi dansade två danser, trevligt. sen fick jag även ögonkontakt med en annan Dansbandsdaxare - Sussa när jag dansade förbi henne.


Lördagen var skön och lugn, vi sov till kl. 10 ungefär, men då hade Håkan varit vaken ett bra tag tror jag hihi......Jo jag vet varför men det skrivs inte på pränt här. Jörgen åkte iväg för att göra hjulinställning på nya Saaben och när han kom tillbaka åt vi lite. Micke och Åsa kom och drack lite kaffe och vi hade en trevlig stund.


Söndagen ujujuj......frukost/brunch vid kl. 12 *hihi* Sent blev det men det smakade gott, då vi även fått besök av en "kär" vän *L*, det gick inte ta miste på.....Trevligt att träffa dig och hoppas det blir fler gånger - snart! Efter några timmar tog tåget hem och dagen övergick i sen eftermiddag. Ishockey´n började på tv:n och Vickan och jag tittade på matchen medans Jörgen och Marcus var i Eksjö för att hjälpa pappa med husvagnen. Det gick inte så bra för HV71 denna gången men det är ju bäst av sju. Så än är inte hoppet ute för att de ska vinna SM-GULD även i år.


Detta blev ett långt inlägg....ses i nästa.....kramar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om