Regnigt och en strålande fin Chevrolet Nova -66

I natt började det att regna. Jag tycker det är mysigt att höra regnet smattra mot husvagnstaket men inte när man måste ta sig till servicebyggnaden när man behöver en toalett hehe.... Jag låg och tänkte på alla dem som nu ligger i tält runt om här i Halmstad. Vår flicka Victoria och hennes pojkvän satte upp hans tält igår kväll innan regnet började falla ner. Men när hon idag på morgonen gick förbi vårt förtält sa hon att de hade det torrt och bra inne i tältet - skönt!

Strax innan midnatt anlände Jörgens storebror och hans son till oss, de kom från Varberg där det är utställning av bilutställning i helgen. Jörgens bror Lasse hade visat upp sin Chevrolet Nova -66 under fredagen och idag (lördag) skulle han åka tillbaka till Varberg och till bl a prisutdelningen. Håller tummarna att din Nova -66 kommer på prispallen *L*. Medan de åt frukost hos oss imorse gick jag ut och tog några foton på lidigare nämnda bil.



Just nu när jag sitter och skriver har vi precis druckit lite kaffe och ätit kanelbullar, det höll på att inte bli något kaffe alls eftersom kaffebryggaren hade fått inkontinensbesvär, den kunde inte hålla tätt...men Neola hon ger inte upp i första taget utan vaktade snällt under tiden kaffet snällt rann genom filtret. Jaha, tänkte jag...då får man införskaffa sig en ny kaffebryggare...men icke, jag är ju gift med en man (doktor) som kan laga nästan allt - så även detta inkontinensbesvär..., det visade sig att det var slangproblem och det löste Jörgen galant och nu är bryggaren frisk igen! Vilken händig man jag har - *glad*. Nej nu ska jag pyssla lite med annat, alla våra handdukar blev genomvåta när vi inte hann ta ner dem från torkvindan, så nu får man tvätta om dem igen *suck*.

Vi ses snart igen - i nästa blogginlägg - och DU jag blir så glad om du kommenterar inläggen DU läser!

Kram N

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om