En helg med "Tjejgänget"

I lördags klockan 8 satte jag mig i Petras bil. Vi (Petra, Helena, Jennie och jag) skulle till Helsingborg för att ha en mysig och skön helg hos vår gemensamma vän Elsie. Ulrika den sjätte av oss i "Tjejgänget" fick tyvärr ställa in resan då hennes son blivit hastigt sjuk under fredagsnatten....
Vi åkte över till Helsingör, gick i butiker och bara njöt av våren som faktiskt visade sig lite där. I Helsingborg fanns isflaken kvar och vinden var bitande kall, trots att solen lyste med sina varma strålar när vi gick ner till Knutpunkten.


Vi åt underbart goda räksmörgåsar på båten över, massor av handskalade räkor att frossa i *mums var det*
Tiden gick fort, klockan hade hunnit bli nästan 17 när vi åter igen var i Helsingborg. Vi gick hemåt genom gågator guidande utav Elsie. Pausade på höjden där utsikten är magisk....
Kaffet smakade underbart när vi trötta kom hem igen till lägenheten. Jag gjorde mig iordning inför den stundande kvällen ute på kvarterskrogen.

Jag åt en god varmrätt som ni ser på fotot här under. Jag är inte så glad i stark mat så den chilioljade pastan var jättestark :( men de skalade räkorna och de varma grönsakerna var jättegoda...
Vi hade bokat bord till klockan 19.30 och när vi kom till krogen var det redan mycket folk. Ett 50-årskalas samt var det en sportbar där så fotbollsmatchen visades på en gigantisk storbildsTV. När klockan visade 23.00 ville mina tjejvänner bryta upp från "kroglivet" och gå hem. Jag måste erkänna att när vi började gå hemåt ville jag stanna kvar eller gå vidare mot ett annat ställe där man kunde fortsätta ha skoj...men vi gick hem och bäddade ner oss allihop. Var inte trött ett dugg hehe....men efter ett tag somnade även jag.
Efter frukosten tog vi en härlig långpromenad. Olympiaarenan (tillvänster i bild) gick vi förbi, liksom Fredriksdalsparken.

När vi åter igen druckit lite kaffe, packade vi in våra resväskor och Petra styrde bilen mot Vetlanda igen.
Tack tjejer för en trevlig weekend. Tack Elsie för husrum och till dig Ulrika som missade allt detta, vi gör om detta igen...och vi ses den 13 april då ni är så välkomna på fika hemma hos mig i Holsbybrunn.

Puss & Kram

Kommentarer

  1. Åh såå mysigt ni hade det. Härligt och bara åka iväg med tjejer!:)Kramiz på dig..:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om