Fullbokad torsdag



Gokväll alla!

Torsdag och månadens sista dag, det är redan den 31 januari. När Madde gått till skolan somnade jag om och väcktes av att det ringde i mobilen. Suck, jag hade missat att jag skulle till Salong Monika och färga och klippa håret idag...aj aj hon var inte så glad men jag fick en ny tid nästa torsdag.

I och med denna snabba väckning så insåg jag att det var dags för dusch och påklädning för klockan 12.30 så skulle jag ut och äta lunch med mina föredetta arbetskamrater.

Vi åt lunchbuffén på Restaurang Chili Tai, en restaurang med mycket god mat som jag verkligen kan rekommendera att du besöker här i Vetlanda.

När jag sagt adjö till mina kamrater så for jag snabbt hem till Holsbybrunn för att hämta Madde och Mayah och tända i pannan. Jag lämnade Madde och Mayah hos mamma och pappa och sedan åkte jag och Vickan och kollade på ett ekbord med sex svartklädda stolar som Vickan sett säljas på Vetlanda Loppis via Facebook. Tjejen som annonserade bodde i Vetlanda så vi åkte dit och det såg fint ut så Vickan köpte möblemanget. Eftersom tjejen beställt ett nytt köksbord och stolar, som hon skulle få nästa vecka så skulle Vickan få hämta det först nästkommande helg.

Nu hade klockan blivit nästan 16 och vi fikade lite hos mamma och pappa innan jag skulle gå till nästa ställe. Klockan 17 skulle jag träffa mina vänner för en tjejfika på Konditori Stjärnan i Vetlanda. Det var bara jag, Petra och Ulrika som kom ikväll och vi tog varsin semla och kaffe och pratade om allt och inget ;) Tråkigt att inte Elsie, Jennie och Helena var med oss ikväll...

Nu sitter jag i köket och väntar på att fläskpannkakan ska bli klar i ugnen så Jörgen får med sig en matlåda till jobbet imorgon. Det blir nog lite över så vi kan äta lite ikväll också, men Jörgen har inte kommit hem ännu och vet inte heller när han kommer hem.

Lyxfällan spelade jag in och ska se detta program lite senare. Imorgon är det redan fredag och om inte Madde känner sig bättre (hon ligger och vilar för hon har huvudvärk) så är hon hemma imorgon från skolan och då spricker min planering för morgondagen :(

Kanske mamma och pappa kan ha henne medan jag åker till Maxi mm, vi ska ju ha gäster på lördag kväll så det behövs ju handlas lite inför detta besök sedan är det ju så att det är ju Jörgens födelsedag på lördag också.

Glömde berätta att jag var inne en sväng på AF också efter lunchen för att ändra datum för att gå på den första infon för arbetslösa. Som väl var så var det inte många före i kö och jag blev hjälpt snabbt och av en manlig platsförmedlare som var trevlig.

Nu lite Wordfeud med goa vänner och sen lite Ordjaktenspel också...måste ju hålla hjärncellerna i trim ;)

Puss Puss

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om