Så var det dags igen :(

Hej...
Ja, igår var jag åter igen på Arbetsförmedlingen för att anmäla mig som arbetssökande. Klockan 10 öppnade Arbetsförmedlingen och när jag kom vid halv elva ungefär var det 22 före mig i kö. Mina fem kollegor var också där och de hade samma ärende som mig, vi fick vänta i flera timmar och när jag var färdig hade klockan redan blivit halv ett.
 
Att inte Arbetsförmedlingens personal har samma info att ge till oss "nya" arbetssökande fick vi erfara. Vi var sex som slutade på Skatteverket och vi fick olika information från Arbetsförmedlingen.
 
Jag var mer förvirrad när jag gick därifrån än när jag gick dit.... :(

Kommentarer

  1. Hej!
    Jag heter Eva och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

    Vår strävan är att ge alla samma information om vårt arbete, det stöd och den hjälp vi kan erbjuda men varje person är en individ med enskilda behov och olika situationer så enskilda variationer kan förekomma.

    Om något är oklart är du är välkommen att ringa till oss på 0771-416 416 månd-fred kl.08.00-22.00 och lörd-sönd kl.10.00-16.00 eller chatta med oss här: www.arbetsformedlingen.se/kontakt. Det går bra att vara anonym när du ringer oss eller chattar med oss.

    Med vänlig hälsning
    Eva, arbetsförmedlare

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om