Mulen tisdag

God eftermiddag...

Idag har jag haft middagsgäster, jag bjöd hem mina föräldrar på middag och lite kaffe. Jag handlade ju färsk torsk på Maxi och det ville jag bjuda mamma på. Pappa äter ju inte fisk så han bjöds på isterband istället.

Nu när jag går hemma på dagarna så är det jag som har eldningsansvaret. Idag tjurade pannan med mig och ville inte bli tänd men jag tände på alla cylindrar och morrade där nere i pannrummet hihi. Jag försökte tända och det såg ut att ha tagit sig men när inget hände på mätaren vid spisen i köket så förstod jag att det slocknat. Jag fick gå ner och ta ut all ved igen och börja om från början...suck!

Snart är det dags att göra dig färdig för en kväll i ridhuset igen, förra tisdagen var inte Madde där eftersom det var information och visning av den nya skolan som hon skall gå i till hösten. Som väl är så är det inte så kallt idag så det kommer nog inte vara så svårt att sitta och titta på under hennes ridlektion. När det var som kallast så satt jag på dubbla sittdynor och hade fleecefiltar och vantar på mig hihi...så jag längtar så tills det blir varmare och skönare ute.

Ikväll så ska jag se Svenska Rivieran, såpan likt Böda Camping och drömma mig fram tills vi är på Trummenäs Camping i Karlskrona till sommaren.




Jag tycker såpan är trevlig men jag förstår inte vart de får tag i alla dessa "orginal" till människor som vill vara med i dessa såpor, jag skrattar gott när jag tittar. Jag tänker likadant när det gäller Färjan, Ullared mm. På tal om såpor, så fick jag reda på av grannen att jag bor granne med en "kändis" från såpan Böda Camping...nämnligen Mr Zäta ;) ... och det är ju lite skoj eller inte hihi.

Oj vad klockan är mycket, dags att ta en dusch!

Ha det bra alla underbara och var rädda om varann...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om