-7 och risk för halka

Måndag morgon men det känns som fredag! Imorse när klockan ringde vid halv sex ville jag helst bara vända mig och somna om.

Så lätt var det inte för ett jobb är ett jobb och det måste skötas. Det var bara att skaka av sig tröttmössan och klä på mig den glada "masken" och köra till jobbet i Huskvarna. 

Termometern visade -7 grader och isen på bilrutorna satt hårt. Tankade fullt innan jag åkte vidare. Nu hade bilen blivit varm och radion blev mitt sällskap. Vägbanan glittrande förrädiskt och påminde mig om att både hålla avstånd till bilen framför men också att det var halt. 

Eftersom det är trettondagsafton så var det halvdag på jobbet. Jag gjorde mitt för dagen och tog med resten till onsdag i Holsbybrunn. 

Vad jag gjorde senare på kvällen...kommer inte nästa inlägg! 

Puss Puss 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om