En ny nalle välkomnad

Tack Victoria för att du tipsade mig att en tjej sålde en Mirandanalle (modell större) på Vetlanda Loppisen via Facebook. Den blev min för dryga hundralappen och han blev lika välkomnad som de andra nallarna i min samling.


Detta året har börjat mycket lugnt och skönt. Igår sov jag länge...sedan på kvällen var vi hembjudna till Victoria och Philip för att se den nya Beckfilmen "RUM 302" som bara de som har Canal Digital kan se. Vi kan ju bara se Viasat´s utbud.

Filmen var riktigt bra, som alla Beckfilmerna. En film som jag verkligen rekommenderar, den är väl värd att se. Detta var nummer 1 av 8 stycken. Nästa film skulle visas den 10 januari och två till i februari. Resterande fyra filmer ska visas 2016.

Idag fredag, har jag också tagit det väldigt lugnt. Mitt diskbråck har börjat bråka med mig igen så jag kan inte göra så väldigt mycket ändå här hemma.

På eftermiddagen åkte jag förbi grabbens firma med lite fika. Gubben och grabben håller på att gjuta och få riktbänken på plats i hans verkstad. När jag fikat åkte jag till jobbet och hämtade posten och material som jag ska ha med på måndag när jag ska jobba i Huskvarna. Sen åkte jag in och hämtade min Mirandanalle som jag började skriva om i detta inlägget. När jag ändå var i stan så hälsade jag på mina föräldrar och fick lite kaffe där också.

Nu har jag sett Robert Gustavsson med Rolands på Tv4 och ett inspelat Tillbaka till Aidensfield medan jag uppdaterat bloggen. 

Nu ska jag köra några drag i Betapet och HayDay innan det är dags att sova. Imorgon är en ny dag, lördag. Man blir nästan lite veckovill när det är så mycket helgdagar hit och dit. Ja ja...vi är snart inne i vanliga hjulspår igen...

Nu ser jag fram emot Trettondagsaftons kväll då jag och gubben ska gå på Vetlanda Revyn "Styrfart". Det är säkert femton år sedan jag såg Vetlanda Revyn sist så det ska bli jätteroligt att få gå på premiären.

Puss och Kram 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om