Grå dag


Jag är ingen älskare av vinter och snö men jag måste ju ändå säga att det är mycket ljusare när det finns snö. Den snön som började falla på julafton är helt borta nu och nu har det varit några riktigt gråa dagar med regn och blåst. Varningen för orkanen Svea blev som väl var inte riktigt så allvarlig som de trodde men det blåste ändå så mycket att det tog tag i husknutarna så vår lilla Mayah morrade och tyckte det var obehagligt.

Videon med Streaplers har jag gjort och den finns på YouTube. Jag tyckte det passade att bädda in den här i detta inlägget när det är så grått om dagarna.

Men efter regn kommer solen...

...och den älskar jag! Jag längtar så tills jag får åka till Blekinge igen och uppleva många härligt fina, varma och soliga dagar där. 

Igår lördag gjorde jag i princip inte något vettigt hihi... Dagen bara flöt på och jag var i stan för att reklamera mitt mobilskydd som jag fick i julklapp. Det är ett originalskal från Sony som skulle sitta fast "som berget - stenhårt" men inte mitt. Det lossnar hela tiden. Jag fick bra hjälp i affären och han hjälpte mig att få dit det igen så nu är jag försiktigt ett tag så det hinner "sätta sig" ordentligt.

Jag borde ut och gå som jag gjorde i våras. Jag måste hitta inspiration och motivation igen för att bli lika duktig på kost och motion. Jag vet att jag kan! 

Tack för att du läser mina inlägg, för att jag ska utvecklas i mitt skrivande så behöver jag respons från dig som läsare. Kommentera!

Puss och Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om