Invigning



Igår så var det dags för invigning i Huskvarna. Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand Butiker´s nya huvudkontor. En barnkör från Engelska skolan (granne med kontoret) sjöng en sång innan ett av barnen förklarade kontoret invigt/öppnat.



Generalsekreteraren Bengt Swerlander släppte upp ballonger, och det applåderades när de först fastnade lite lätt i huvudentréns tak men med vindens kraft så for de upp högt i luften strax därefter.


Kontoret, som jag förövrigt har jobbat på sedan i december, har inretts med Erikshjälpens färger. Karin S har med säker hand varit med och inrett med möbler och prylar från Second Hand butikerna, allt för att få en känsla av vad Erikshjälpen arbetar med.


 Styrelseordförande presenterar här den nye generalsekreteraren Grahn som skall börja i april.


Här talar Karin S om sin passion, om trenden för 2015 och att det är inne nu att handla retro. Hon visade upp några exempel på trender för i år bl a rotting och handbroderier. Kolla in bloggen Fröken Retro för att se mer. 


Det bjöds på kaffe, smörgåsar, tårtor och småkakor. Det var cirka 200 inbjudna som var med på invigningen mellan 15-18. Jag hade min mamma och dotter med för jag ville att de skulle få se hur fin arbetsplats jag arbetar på...två veckor till! Men jag var ändå glad att jag hann vara med på denna invigning innan jag slutar min tjänst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om