Överraskning...

Sedan några månader tillbaka så hade Jörgen och jag en hemlis att vi bokat för julbord för familjen och mamma och pappa. Vi ville överraska dem och vi ville att även Marcus flickvän Madlene och Vickans pojkvän Philip skulle vara med oss också. Vi är ju 9 personer när alla är samlade och vi skulle få en fin och trevlig stund tillsammans och äta julmat och allt som där tillhör.


Så i lördags var det dax, klockan 16 var det Julbord och vi hade sagt att vi var tvungna att åka kl 15 hehe...så vi for i väg i två bilar och Jörgen villade bort de helt ovetande på grusvägar och gator men efter ca 40 minuter var vi framme och vi klev in i värmen och fick vårt bord för 9. Vi åt och drack och njöt av all go mat och jag var proppmätt även i söndags *L*.


Alla barn bjöds på en överraskning i form av en mugg fylld till bredden (höjden) med massor med godis, vilket gladde alla barnen även vår lilla Madde.
Söndagen var lugn och skön, kände inte för att äta för jag var fortfarande så mätt efter julbordet, dock var jag sötsugen så kaffe och lussebullar och lite peppisar slank ner.

Igår var jag iväg på "lite äventyr" igen med min svägerska. Vi hade trevligt och när jag kom hem så tänkte jag göra fläskpannkaka men den äldste i hushållet ville inte ha det utan det fick bli vanliga pannkakor med sylt istället, det var inte fel heller för det var så länge sedan jag lagade det.

Idag ska jag "bara" ta det lugnt. Titta på mitt program VÅRA BÄSTA ÅR klockan halv elva sen vila lite. Kanske tar jag mig en promenad till torget eftersom det är tisdag och alla torghandlare finns där. Meeen det är så grått och trist så vi får se om latmasken vinner eller ej *skratt*...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om