Rocklåten som ska rädda SAAB

Vid sidan av bloggkampanjer och facebookgrupper kommer nu en rocklåt som i elfte timmen ska rädda Saab undan nedläggning.

Se David Blumbergs Saabvideo här



Den svenske Saabentusiasten David Blumberg har spelat in låten Griffin Up! och laddat upp en rockvideo på nätet med en kavalkad av den hotade biltillverkarens reklamfilmer.


Med textrader som "we're gonna make it/ you're not gonna break it", vill han försöka få den amerikanska Saabägaren GM att ändra sig.

"Det jag vill åstadkomma med videon är mer uppmärksamhet kring frågan och sprida budskapet om att Saab fortfarande är vid liv, har mycket trogna entusiaster och en mycket ljus framtid, om bara GM klart och tydligt bestämmer sig för att hjälpa till att få Saab sålt till en ägare som vill bygga en framtid med företaget", säger David Blumberg.

Vilken anknytning har du själv till Saab? "Jag är en hängiven entusiast som har ägt flera modeller bland annat 900 och 9000. Mitt intresse började för ungefär tio år sedan, och jag hoppas att få jobba på fabriken någon gång i mitt liv. Men då måste ju fabriken finnas kvar också!"

En annan räddningskampanj är namninsamlingen iwontbuyfromgm.com som uppmanar till köpbojkott av GM om Saab läggs ned.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om