Pepparkaksbak med barnen


Jag lovade en god vän som jag pratade med när jag var i full fart att baka pepparkakor i lördags, att jag skulle lägga ut receptet på min blogg.

Så här kommer mitt recept på mycket lättutbakade och goda pepparkakor.

1,5 dl sirap
1,5 hg socker
1 tsk ingefära
1 tsk kanel
1 tsk nejlikor
1 msk bikarbonat
1 st ägg
1 hg margarin
5 hg vetemjöl

Koka socker, sirap och kryddorna. Bikarbonaten läggs i medan det är varmt.
OBS! Bakas ut direkt!

Barnen tyckte det var jätteskoj att baka ut pepparkakorna, det gjordes både hästar, bilar, hjärtan och änglar. Vickan gjorde en STOR bil - en Volvo 740 hehe....med antenn på taket ;) allt för att retas med Marcus och pappa...eftersom det står SAAB i deras pannor ;)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om