Blixtar och dunder - magiska under...


Gokväll i stugorna!


SMHI hade rätt....det blev ett ordentligt åskoväder som drog över Smålandsskogarna i eftermiddag. Jag fick springa till bilen när jag slutade mitt jobb klockan 16, det vräkte ner regn och blixtarna avlöste varann i en rask takt. Jag for hem och hämtade både Mayah och Madde för att snabbt återvända till Vetlanda igen för vidare inköp av examenspresent och blommor. Jag släppte av Mayah och Madde hos pappa för det var skönast att de var där när det åskade.

När jag senare återvände hem till Holsbybrunn var hela samhället strömlöst. Damen i närbutiken mitt emot vårt hus berättade att 10 minuter innan vi kom till henne hade det "smällt till kraftigt" och det blev svart i hela samhället. Där stod hon i butiken utan el, hon kom inte in i kassaapparaten, kunder kunde inte betala med kort, allt var svart i butiken och hon försökte så gott hon kunde hjälpa kunder som kom in. Jag köpte chokladkakan min man önskade och en glass till mig och gick hem.

Jag som skulle packa och tvätta inför helgen..men tänk vad beroende man är av el. Jag fick snällt sitta i mörkret i köket och ha kontakt med omvärlden genom mobilen - tills batteriet tog slut *suck* Mamma hann och ringa innan telefonen dog, hon undrade om vi ville komma in och äta hos dem eftersom inte vi var strömlösta...tack snälla för god kvällsmat.

Klockan 23 var strömmen tillbaka och vi kunde duscha och ladda mobilerna mm igen. Ja, sen kunde jag ju blogga detta inlägg också....kul va?

Bäst att packa vidare....imorgon bär det av till Jönköping och Elmia. Där Högskolan tar examen och Madlene blir tandhygenist.

Kram Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om