Måndag - Semester & Sol

Hej goa bloggläsare....har ni det bra?

Hur har Er midsommarhelg varit? Jag är nyfiken, berätta.

Jag och min familj har firat en trevlig midsommarhelg i Halmstad, som vanligt. Jag och min man tog semester på torsdagen (och idag måndag) för att få en liten "försemester" för det kändes att det behövdes.

Onsdagen jobbade jag till halv tre och sen åkte jag till Specsaavers för att beställa mina glasögon. Vidare hem för att packa och skriva ner vad som behövdes inhandlas inför midsommarafton. Jag visste att Jörgen var tvungen att jobba tills han var klar med sitt jobb och det blev klockan 22.30 hihi...Först klockan 23.00 ungefär kom vi iväg och vi mellanlandade på Mc Donalds i Vetlanda för lite mat i magen. Jörgen körde fram till motorvägen innan Värnamo sen tog jag över ratten, Jörgen somnade direkt. Jag var inte trött då men när det gått nästan två timmar och vi kommit genom Simlångsdalen och var nära Halmstad och regnet rent av vräkte ner, sikten var lika med noll och John Blund hade strött sömnpulvret i mina ögon...Huj vad trött jag var.....jag ställde mig på bromsen och Jörgen vaknade... - Vad gör du? sa han och jag svarade jag ska ju i i en rondell ju....men inte fanns det någon rondell där vi var hihi....Jag kvicknade till och vi kom fram till campingen. Jag somnade utan att ha lagt mig i sängen hihi och sov sååå gott.

Torsdagen var regnig och solig, vi handlade på Maxi och notan blev lång och dyr hihi....men mycket fick vi för pengarna. Att det tog flera timmar att gå genom Maxi denna dag är en parantes ;) oj oj vad mycket folk det var där och det var skönt med skanningen då för i kassan fnnns det ingen kö alls.

Så kom då MIDSOMMARAFTONEN...

fortsättning följer...

Sommarhälsningar från

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om