Kräftfest på Bengts Camping

Hej på er...

Jag vill börja med att säga att vi har haft ett underbar helg med kanonvackert och ljuvligt varmt väder hela helgen.

I lördags hade vi en liten kräftfest då vi dukade upp med långbord och vi satt ute och njöt av olika slags läckerheter. Kräftorna var ju givna på bordet eftersom det var kräftfest men det fanns mycket annat gott också. Min tallrik ser ni nedanför här, en tekaka med bädd av skagenröra, kräftstjärtar, krabba, avokade och mozzarella och grönsaker.
Mina läckerheter som jag åt under kvällen
Gert-Arne i diskussion med Anne-Mari
Våra goa vänner Bengt och Sussie var också med oss
Thomas och Gunnar har en "käck" dam emellan sig ;)
...och så jag och älsklingen
Evy och Gunn-Britt äter gott...
Liz, Strimlan och Thomas - en go familj och fina vänner
Vår fest började vid femtiden på eftermiddagen och vi satt fortfarande kvar när klockan blev midnatt...det gick inte att gå och lägga sig, det var så underbart skönt ute men vid halv två så sa vi som satt kvar till sist - Godnatt till varandra och vi kröp in i våra husvagnar.

Söndagen, ja den blev ännu varmare (temperaturmätaren visare 30 grader)...
När vi ätit klart vår frukost och druckit vårt kaffe så var det dags att kavla upp ärmarna (inte lätt när man har linne på sig hihi) och börja att röja i förtältet. Allt skulle ner i flyttkartongerna sen skulle skåpen upp på släpkärran tillsammans med bänkskivan, spisen, kyl/frysen mm...ja släpkärran blev överfull och en grön pressening fick pryda snällt över alltihopa.

Innan hemfärden åt vi middag och efterrätt tillsammans med Bengt och Sussie...de körde sedan hem med sin husvagn och tackade för denna säsongen. Vi kommer ses snart igen...jag lovar Sussie ;)

Vi och vår överfyllda släpkärra kom hem till destination Holsbybrunn när det hunnit bli riktigt mörkt och klockan visade 22.15 tror jag det var.

Kommentarer

  1. Oooooooooo,va mysigt & gottit ♥...
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hej,ja där känner man igen en del av er..:) mvh Stefan plats 162..:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om