Kanelbullens Dag - imorgon!

Jag tog mig i kragen och satte igång en vetedeg på 1 liter mjölk. Jag brukar inte göra mindre "sats" för det är liksom inte lönt med mindre. Det brukar bli runt 100 stycken, så även idag. Det är ju Kanelbullens Dag den 4 oktober och då måste jag ju kunna bjuda på - just kanelbullar. Det gick bättre än jag trodde från början, eftersom jag har ont i lederna och det värken sitter i handlederna just nu. Men jag tog det sakta och det funkade för jag hade ju en god medhjälpare i Madde. Hon strålade och kavlade så fint "sin" degbit och fick jättefina bullar som resultat - hon också.



Men nu efteråt, vill jag helst krypa ner i min säng och vila en stund men ..... jag kan inte lämna köket i det skick det är i nu. Å klockan 19 kommer goda vänner på besök, det var ett tag sedan - ska bli skoj!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Irriterad på all reklam!!!

Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om